طراحی گرافیک
طراحی کلیه امور چاپ و تبلیغات را با نوژان گرافیک تجربه کنید.
طراحی لوگو، ست اداری، کارت ویزیت، انواع پاکت ها و سایر هدایای تبلیغاتی را با نوژیک تجربه کنید.

عوامل مهم در طراحی لوگو

وقتی می خواهید یک کسب و کار جدید را به راه بیندازید، شاید در مرحله اول داشتن یک لوگو خیلی برایتان اهمیت نداشته باشد، اما هیچ برند بزرگی در دنیا نیست که لوگو نداشته باشد. در واقع لوگو پایه و اساس هویت برند شما است و باعث می شود که برند شما در یاد مشتری بماند. انتخاب یک لوگو مناسب برای کسب و کار بسیار مهم است. در انتخاب و طراحی لوگو برند خود بسیار دقت کنید تا نتیجه آن را در آینده ببینید.

برای طراحی لوگو باید به چه نکاتی توجه کنیم؟
در طراحی لوگو عوامل بسیاری باید در نظر گرفته شوند. در ادامه به برخی از این موارد می پردازیم.
سادگی
یک لوگو خوب لزوما نباید خیلی پیچیده باشد. لوگوهای ساده و در عین حال خاص در دنیای تجارت در حال گسترش هستند. برای مثال لوگو اپل (یک سیب گاز زده) را در نظر بگیرید. البته اگر تنها یک سیب بود خیلی خاص نبود، اما یک سیب گاز زده در عین سادگی بسیار تاثیرگذار است.
به یاد ماندنی
لوگو شما باید در یاد مشتریان بماند تا شما را از رقبایتان متمایز کند. لوگویی که شبیه لوگوهای دیگر باشد به آسانی فراموش می شود. یک لوگو خلاقانه بهتر در یاد می ماند.
رنگ
رنگ از مهمترین عوامل در طراحی لوگو است. توجه داشته باشید که هر رنگی معنای خاص خود را دارد و احساسات و ایده های خاصی را منتقل می کند. از رنگ های بسیار روشن در طراحی لوگو استفاده نکنید، زیرا دیدن این رنگ ها مشکل است
مطابقت با کسب و کار
یک لوگوی خوب باید با اهداف تجاری کسب و کار شما مطابقت داشته باشد. در واقع لوگو نمایانگر هویت و اهداف کسب و کار شما است.
اندازه
لوگو باید در هر سایزی خوب و خوانا باشد. اگر لوگو هنگام استفاده در سایزهای کوچک مثلا برای استفاده در سربرگ، مشخص و خوانا نباشد معنای خود را از دست می دهد. همچنین لوگو باید در سایز بزرگ و هنگام نمایش بر روی بیلبوردها، پوسترها و غیره هم نمایش خوبی داشته باشد.